The Untamed Spirit of Islay
Per oltre 200 anni, Ardbeg è stato prodotto sulla piccola e remota isola scozzese di Islay. L'isola di Islay si trova al largo della costa occidentale della Scozia ed è qui che la distilleria Ardbeg, fondata nel 1815, si stringe in una piccola insenatura rocciosa sulla costa meridionale dell'isola. Con le sue lande selvagge e aspre e le torbiere profonde e umide, Islay vortica nella nebbia e nel mistero. È la patria del whisky di malto singolo più torbato e fumoso che si possa trovare su Islay: Ardbeg. Poche distillerie ispirano tanta passione come la Casa di Ardbeg. Il sapore unico del suo single malto torbato, affumicato e sorprendentemente dolce evoca le brughiere selvagge della sua isola natale di Islay.
A valuable and brand new release. Ardbeg launches what will become the oldest, rarest and most prestigious whiskey in its permanent range.
Impetuous and intense. An incredible peaty single malt whiskey… not for the faint of heart!
A tribute to the pure water of the lake of the same name. Deep, peaty and mysterious, it was named World Whiskey of the Year 2009 by Jim Murray.
The perfect monster of smoke. Three gold medals at the International Whiskey Awards 2019!
The wild spirit of Islay. Recognized by experts as "extraordinary", it stands out as the most delicate and peaty malt whiskey at the same time. This is the peat paradox!
The distillery's enfant terrible. At a very young age, Ardbeg Wee Beastie promises a monstrously peaty experience.